Teaching hospitality: from VET to higher education and lifelong learning
Resumo:
Pretende-se criar uma oportunidade de troca de conhecimentos e experiências sobre o ensino da hospitalidade nos diferentes países europeus. A participação dos diferentes intervenientes educativos, bem como de representantes da associação empresarial e das associações profissionais da restauração e do turismo e as visitas às escolas profissionais e superior contribuirão para um conhecimento detalhado dos sistemas de ensino da hospitalidade em Portugal, bem como comparar com outros países. Os workshops permitirão a partilha de experiências e a aferição de métodos e estratégias eficazes de ensino nesta área específica, que poderão vir a ser adotados pelas diferentes instituições participantes. Os participantes aprenderam sobre:
- Os diferentes sistemas de educação e formação sobre a hospitalidade em Portugal;
- As abordagens práticas de metodologias de ensino de hospitalidade;
- A organização de atividades curriculares e não curriculares no ensino e formação de diferentes sistemas;
- As maneiras de melhorar a transição da educação e da formação para o mercado de trabalho.
Project summary:
Portugal is the 12th major tourism destination in the world, well known for the kindness of its people, quality of its resorts, diversity of its touristic products and richness of its gastronomy. Fatima’s region is the fourth touristic destination in Portugal, with more than five million visitors each year so Fatima’s hospitality industry is quite developed. INSIGNARE is one of the well-known hospitality VET schools in Portugal, due to its 20 years training experience for different targets (youth and adults, employed and unemployed), in several education and training systems. We have solid know-how and strong cooperation with the labour market. We would like to create an opportunity to exchange know-how on teaching hospitality and developing new approaches. Participants learnt about:
- the different hospitality education and training systems in Portugal and participants’ native
countries;
- practical approaches to hospitality teaching methodologies;
- how to organise curricular and non-curricular activities in different education and training
systems;
- ways to improve transition from education and training to the labour market.
Datas / Dates: 18/10/10 - 21/10/10
Número de participantes / number of participants: 10 docentes/teachers